Validera en ny svarsadress

Om du ändrar mailets svarsadress (avsändaradressen) måste den nya e-postadressen valideras innan du kan göra ett mailutskick.
Du måste alltså bevisa att e-postadressen existerar och att du har tillgång till den.

verifiera mailets svarsadress

Validera svarsadressen kan du göra på två sätt:

VIA KONTOINSTÄLLNINGARNA:

  1. Klicka på kontonamnet högst uppe till höger i den svarta listen
  2. Klicka sedan på kontonamnet under Konto
  3. Här ser du nu svarsadressen med röda bokstäver, och under finns en röd ruta. Klicka på länken i den röda rutan.
    Nu skickas ett mail till e-postadressen med en bekräftelselänk.
  4. Öppna mailet i din inkorg och klicka på bekräftelselänken för att validera avsändaradressen.

VIA ETT MAILUTKAST:

  1. Öppna mailet.
  2. Klicka på Skicka-knappen längst ned till höger, och därefter på länken i meddelandet om validering.
    Nu skickas ett mail till e-postadressen med en bekräftelselänk.
  3. Öppna mailet i din inkorg och klicka på bekräftelselänken för att validera avsändaradressen.
    När detta är gjort kan du skicka ut mailet.

TIPS

Undvik att ha en gmail-, yahoo- eller hotmail-adress som avsändaradress, eftersom detta ökar risken för att ditt mail spamklassas.