Ring oss: 08 410 413 13 Maila oss: support@ungapped.com

Lägg till en karta i ditt eventmejl

2024-04-09

Komplettera din event-inbjudningsmejl med en Google Maps-karta till platsen för ditt event.

OBS!
Karta kan endast användas i mejl som är kopplat till ett event med adressinformation. Adressinformation hämtas automatiskt från eventdetaljer  ”Var är eventet?”.

 

 

  1. Öppna eventet genom att klicka på eventets namn (turkosa) i listan.
  2. Välj Kommunikation i vänstermenyn -> och öppna inbjudningsmejlet genom att klicka på dess namn (= ämnesrad).
    Har du ännu inte skapat ett inbjudningsmejl? Se här hur du bjuder in till event.
  3. Dra in blocket Eventkarta från högerspalten och placera det på önskad plats i mejl-utkastet.
    Blocket innehåller dynamiska platshållare som automatiskt hämtar eventets destinationsadress och genererar en Google Maps-karta.
  4. För att kontrollera att kartan blev korrekt – öppna förhandsgranskningen för att se hur mejlet och kartan kommer att se ut för mottagarna.
    Du kan också skicka ett provutskick/testmejl till dig själv.
  5. Spara utkastet och det är nu klart.

    Manualer

    Ta din marknadsföring till nästa nivå