Skapa eventet


Klicka på ikonen längst till höger på filmen ovan för att se filmen i helskärmsläge.
 

  1. Klicka på Skapa uppe i den svarta listan (till höger om Ungapped-loggan) och välj sedan ”Event”
    skapa eventet
  2. Ge eventet ett namn
  3. Fyll i eventuppgifterna. (Den enda obligatoriska uppgiften på Detaljer-sidan är eventnamnet.)
  4. Vill du ha en landningssida för eventet aktiverar du landningssidan längst ner på Detaljer-sidan. Om/när du gjort det får du en url till landningssidan.
    Observera att det inte går att anmäla sig till eventet förrän eventet är publicerat!
  5. Fortsätt till Anmälningsformulär-sidan. Välj antingen vår standardmall, eller skapa ett eget formulär.
    OBS! Anmälningsformuläret MÅSTE ha ett e-postfält (annars går det inte att skicka en mailbekräftelse till deltagaren).
  6. Gå till Bekräftelsemail-sidan och välj om du vill använda vår standardmall eller använda ett eget mail.
    Samma mail används till:

    1. Bekräftelse till gäster som accepterar din inbjudan
    2. Bekräftelse till gäster som placerats i kö
    3. Avbokningsbekräftelse till gäster vars registrering avbokas

    Det är enbart texten i dessa tre mail som ändras. Så det är bara EN mailmall du använder till samtliga bekräftelse-mail.

  7. Publicera eventet genom att klicka på den turkosa PUBLICERA-knappen uppe till vänster.
    Nu kan eventet ta emot anmälningar och du kan bjuda in till eventet.