Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

Improving textmessage

7 tips för att förbättra din sms-marknadsföring

Har du börjat marknadsföra med sms men ännu inte sett de resultat du förväntade dig? Oroa dig inte, vi har sammanställt 7 tips för att förbättra dina textmeddelanden för din marknadsföring. 1. Inse att textmeddelande-marknadsföring inte är begränsad till bara marknadsföring Många av de verktyg som marknadsförare använder dagligen är utformade för kommersiella eller försäljningsändamål…

Kundundersökning

De 5 vanligaste frågorna att ställa i en kundundersökning

“Undersökningar kan vara det farligaste forsknings-verktyget. Om du skriver dåliga enkätfrågor får du in sämre data i stor skala utan chans till återhämtning.” – Erika Hall När det gäller att ställa frågor till dina kunder kanske du vill ställa många frågor till dem. De kommer inte att klaga så länge det är enkelt att svara på…

Fackförbundet DIK

DIK tycker att onboardingprocessen gick smidigt och att de fick en gedigen utbildning

DIK har varit kunder sedan årsskiftet 2021/2022. Syftet med deras marknadsföring är att bygga relation med medlemmarna och skapa kännedom om DIK samt värva personer som jobbar och pluggar inom deras områden. DIK är facket för kultur, kommunikation och kreativ sektor. De arbetar mycket med att skapa innehåll för medlemmar och potentiella medlemmar på sin…

Black Friday

Ungappeds 5 bästa val för Black Fridays e-postmeddelanden

Black Friday handlar om försäljning, kampanjer och att ge din kund en hel del tillsammans med en exceptionell kundupplevelse. Det är också traditionellt sett den mest hektiska shoppingdagen på året online och i butik. Dagen infaller i kalendern helgen efter Thanksgiving så i år inträffar Black Friday den 25 november. Konsumenter letar efter fynd den…

Fem argument

5 argument som kan övertyga chefen när du behöver en ny e-post-
marknadsföringsplattform

Om du är trött på att använda din nuvarande e-postmarknadsförings-plattform, här är fem argument för att övertyga din chef om att du behöver en ny, omgående.  1. Dina utskick är inte responsiva Det allra första tecken på att du behöver en ny plattform för e-postmarknadsföring är när din leverantör inte erbjuder en förhandsvisning i instrumentpanelen…

Halloween pumpor

5 kreativa idéer för dina Halloween
e-postkampanjer

Årets läskigaste semester är snart här, vilket betyder att det är dags att börja leta efter kusligt kreativa idéer som du kan inkludera i dina Halloween-e-postkampanjer. På Pinterest samlar vi några riktigt innovativa exempel från märken som J.Crew, Warby Parker och asos. Du borde kolla in samlingen här. Under tiden kan du bläddra igenom några…

MittHem

Mitthem tycker Ungapped är ett smidigt verktyg med bra support och onboarding.

Mitthem har arbetat i Ungappeds verktyg sedan hösten 2021 och i dagsläget använder de verktyget främst för sina utskick till hyresgäster. Men de har också använt verktyget för några enklare undersökningar. Deras digitala marknadsföring handlar till största del om uthyrning av lägenheter. Under året har de fokuserat på att lyfta boendeform som riktar sig till…

Automatisera leadgen

[VIDEO] Webbinarie: Automatisera leadgen och konvertering med LeadPilot och Ungapped

Hur kan du öka säljaktiviteterna och samtidigt automatisera prospekts som både gjort och inte gjort affär? Som marknadsförare använder du säkert Marketing automation för att skapa effektiva sätt att marknadsföra företaget i digitala kanaler och automatisera repetitiva uppgifter. Som säljare är det viktigt att man arbetar i en plattform som hjälper dig med dina inkommande leads,…

Få fler prenumeranter

Få fler e-post prenumeranter att följa dig på sociala medier

Landskapet på sociala medier förändras ständigt så trender stannar aldrig särskilt länge. Just nu vet stora och små företag att de måste vara på sociala kanaler, men vad som ännu inte är säkert är hur företag bättre kan utnyttja sin sociala användning för att utöka sin kundbas. Låt oss utforska hur socialt kan fungera inom…

Kundresor

Få en komplett bild av din kundresa i 5 enkla steg

Det som är mest utmanande i en marknadsförares jobb är att på ett sätt göra det möjligt att granska, syntetisera och göra framtida meningsfulla strategier. Mer än hälften av alla marknadsförare lämnar det jobbet till sin VD istället för att själv leda det ansvaret. Men varför? Vad är det som är så svårt med det?…

4st Copywriting-tips

4 st copywriting-tips för dina nyhetsbrev

Det skriftliga innehållet i dina nyhetsbrev är en av de viktigaste faktorerna för framgången för dina utskick. Med tanke på att nyhetsbrev kan hjälpa dig att börja engagera dig med potentiella kunder och hålla dig engagerad med nuvarande, är det uppenbart att ditt innehåll är viktigt; Från början till slut. I det här korta blogginlägget…

Kundåterkoppling via undersökningar

Hur man söker kundåterkoppling med undersökningar

Vad är det bästa sättet att söka kundåterkoppling genom enkäter? Hur skapar man rätt frågor? Hur väljer man rätt publik? Erbjuder det belöningar för deltagande? Svaret är faktiskt lite av var och en. Låt oss gå igenom grunderna. Se till att din undersökning har en inriktning När människor sätter ihop sina kundundersökningar är det ett…

Idéer till Nyhetsbrev

Har du slut på kreativa idéer till ditt nyhetsbrev?

Är du tillbaka från semestern och ska sätta igång med dina nyhetsbrev och inser att du helt saknar idéer till ditt nyhetsbrev? Eller så har du kanske jobbat hela sommaren och fortfarande lider av samma sak, total innehållsblockering. Jag förstår dig. Ibland kan jag själv känna att hjärnan sugits torr på kreativiteten och idéerna slutar…

5 enkla enkät misstag

5 enkla undersökningsmisstag som skadar din svarsfrekvens

Att skapa en kundundersökning är ett utmärkt sätt för dig att samla in data om dina kunder. Men du kanske gör några enkla enkätmisstag som kan skada din totala svarsfrekvens. De goda nyheterna är att de lätt kan undvikas. Låt oss gå igenom fem av dem här. Att skynda förbi kundresan Alltför lätt kan marknadsförare…

Kriskommunikation

5 steg för att lyckas med din kriskommunikation

Ibland måste företag hantera en situation som beskrivs som en kris. År 2020 blev en kollektiv upplevelse till ett nödläge där nästa alla blev tvungna att bryta sin normala livsstil . När något sådant händer är det viktigt att ha rätt kommunikationssätt. Det är också viktigt under en kris att ha en handlingsplan redo ifall…


Ta din marknadsföring till nästa nivå