Ring oss: 08 410 413 13 Maila oss: support@ungapped.com

Påminnelse: dagen innan till anmälda deltagare

2024-03-28

Skicka mejl-påminnelse ”dagen innan” till de som tackat ja/har statusen ”Anmäld”

OBS! Filmen har ljud.
Klicka på ikonen längst ned till höger på filmen ovan för att se filmen i helskärmsläge.

  1. Öppna eventet
  2. Gå till Kommunikation i vänster-spalten
  3. Klicka på Skapa nytt mejl-utskick-knappen.
    skapa inbjudningsmejl till event
  4. I det här fallet vill du ju informera/påminna de personer som ska komma på eventet, dvs de som har statusen ”Anmäld”, så välj Informera (nummer 3).
    Informera mejl event
    Finns det en speciell eventpåminnelse-mejlmall på ditt konto kan du välja ”Skapa eget utskick”, annars väljer du Använd standardmall.
  5. Det skapas nu ett informations/påminnelsemejl som automatiskt hämtar data dynamiskt från eventet (datum/tid/plats/logga/herobild etc). Detta mejl är automatiskt kopplat till rätt segment = rätt mottagare, dvs de personer i eventets gästlista som har statusen ”Anmäld”.
  6. Klicka på mejlets ämnesrad, (önskar du göra några ändringar i mejlet kan du göra det), och skicka ut mejlet, eller schemalägg det till att skickas senare.
    Schemalägger du mejlet till att skickas senare så är det de personer som vid utskickstillfället har statusen ”Anmäld” som kommer att få mejlet. (Alltså inte de personer som vid schemaläggningstillfället finns i segmentet.)

Vi rekommenderar att påminnelsemejlet innehåller en ”Fått förhinder?”-knapp eller -länk så att den deltagare som inte längre kan komma på eventet smidigt kan avboka sin plats.
Knappen ska länkas till Avanmälan som du hittar på Event-fliken.

Om den som får påminnelse-mejlet klickar på ”Fått förhinder?”-knappen så ändras den kontaktens status från ”Anmäld” till ”Avbokat”, och personen får ett automatiskt ett bekräftelsemejl att hen har avbokat sin plats.

    Manualer

    Ta din marknadsföring till nästa nivå