Ring oss: 08 410 413 13 Maila oss: support@ungapped.com

Lägg till Google Maps karta i mail kopplat till event

2022-10-25

Komplettera din eventinbjudan med en Google Maps-karta till platsen för ditt event.

OBS!
Karta kan endast användas i mail som är kopplat till ett event med adressinformation. Adressinformation hämtas automatiskt från eventdetaljer  ”Var är eventet?”.

 

 

  1. Välj event och publicerat.
  2. Öppna eventet genom att klicka på eventets namn (turkosa) i listan.
  3. Välj Kommunikation i vänstermenyn -> och öppna inbjudningsmailet genom att klicka på namnet på mailet.
    Har du ännu inte skapat ett inbjudningsmail. Se här hur man bjuder in till event.
  4. Mailutkastet är nu öppet i redigeringsläge, eventrubrik, flera dynamiska platshållare som automatiskt hämtar information från eventdetaljer visas i ditt utkast.
  5. Välj blocket ”Eventkarta” under block i högerspalten, dra in blocket och placera det på önskad plats i utkastet.
  6. Blocket innehåller dynamiska platshållare som automatiskt hämtar destinationsadress från eventdetaljer till Google Maps-kartan.
  7. Spara utkastet och det är nu klart.
  8. Förhandsgranska utskick hur det kommer att se ut för mottagare genom att klicka på ögat bredvid mailutkastet i kommunikation eller skicka ett provutskick till dig själv. Se här hur du skickar ett Provutskick/testmail.

    Manualer

    Ta din marknadsföring till nästa nivå