Ring oss: 08 410 413 13 Mejla oss: support@ungapped.com
2023-09-12
Med ett A/B-test av innehåll kan du ta reda på exempelvis vilken rubrik, bild eller vilken knappfärg som ger bäst effekt.
Steg 1. Aktivera A/B-testning
(Vår rekommendation är att enbart A/B-testa ämnesraden, eller att enbart A/B-testa innehållet.
Är skillnaden mellan A och B för stora är det annars svårt att ”sätta fingret på” exakt vad som medförde den ökade öppningsgraden/klicken.)
Steg 2. Markera vilka block i mejlet som tillhör A-varianten respektive B-varianten
När A/B-testet är klart och en vinnare utsetts skickas vinnarvarianten automatiskt ut till de resterande kontakterna på din mottagarlista.
Om A/B-testet slutar oavgjort så skickas den variant ut som du markerat med ett hjärta.
Exempel:
Jag har totalt 1000 kontakter på min mottagarlista och har inställningen att 20 % ska A/B-testas, och den variant som får flest klick ska utses till vinnare efter 6 timmar. Jag påbörjar testet klockan 12.
10 % (100 mottagare) får variant A klockan 12.
10 % (100 mottagare) får variant B klockan 12.
80 % (800 mottagare) får den vinnande varianten klockan 18.
Så här A/B-testar du ämnesraden »