Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

AI

Fördelarna med AI i digital marknadsföring

Artificiell intelligens, förkortad AI, har revolutionerat många branscher och det är inte annorlunda inom marknadsföring. AI erbjuder otroliga möjligheter för att nå ut till målgrupper, personifiera kommunikation och erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. I denna artikel kommer vi att titta på fördelarna med AI i marknadsföring. 1. Personifiering av kommunikation AI möjliggör automatisering av personifiering genom…

NPS Kundundersökning

Använd NPS-metoden och mät din kundnöjdhet och lojalitet.

NPS (Net Promoter Score) är en affärsmetrik som mäter kundnöjdhet och lojalitet. Det är ett viktigt verktyg för företag att använda för att förbättra kundupplevelsen och öka lönsamheten. Metoden har blivit allt populärare de senaste åren och används idag i en mängd olika branscher. NPS-metoden bygger på en enkel fråga som ställs till kunderna: ”Hur…

Trender SMS marknadsföring

Trender för SMS-marknadsföring 2023

Under år 2023 kommer kundernas krav förändras. Det finns en önskan om omedelbar och personlig kommunikation med varumärken de stödjer. Företag är på tårna för att tillhandahålla geniala sätt att ansluta och behålla kundlojaliteten. SMS har nu blivit den bästa kanalen för företag att nå sina kunder med en bevisad öppningsgrad på 97 % jämfört…

Monitor Public Sektor

Mediebevakning i offentlig sektor – förstå helheten

Den offentliga sektorns mediebevakning är unik eftersom grunderna för den, dess implementeringsmetoder och dess mål skiljer sig mycket från mediebevakning för privata företag. För att göra en enkel uppdelning är det fruktbart för företag att följa sin egen bransch och konkurrenter, samtidigt som det är mycket viktigt för den offentliga sektorn att följa mer övergripande…

Segmentera nyhetsbrev

Segmentera nyhetsbrev

Segmentera nyhetsbrev handlar inte om storleken på listan, utan om kvaliteten. Kampen om när man ska undertrycka användare är gammal, vanligen utkämpad mellan de som är fokuserade på storleken på listan och de på e-postsidan som förstår att inaktiva skadar leveransbarheten. Det här är en kamp som utkämpas dagligen, där C-nivåerna säger ”kan vi öppna…

Kvinna vid datorn

10 st metoder för att generera kunder från e-postmarknadsföring

Ungapped e-postmarknadsföring är en av de bästa plattformarna på marknaden när det gäller att generera potentiella kunder. Verktyget är perfekt för att skapa möjligheter om du använder rätt strategi och praxis. Jo, e-postmarknadsföring behöver rätt tillvägagångssätt, kontakter och teknik för att ge ett positivt resultat. Generering av leads är en kontinuerlig process, och gradvis ökar…

Event

5 steg för att framgångsrikt generera kunder under ett event

Om liveevent inte är en del av din strategi för att generera potentiella kunder, går du miste om en möjlighet att öka din försäljningscykel och få tillväxt i företaget. För att generera högkvalitativa leads behöver du dock en eventstrategi som uppmuntrar dina konsumenter att lämna över sina kontaktuppgifter och delta i ditt event. Maximera möjligheterna att generera…

Barista

HRF förbättrade sin medlems-
kommunikation med Ungapped!

Hotell- och restaurangfacket (HRF) grundades år 1918 och är till för alla som arbetar på hotell, restaurang eller inom andra delar av turistnäringen. Under de senaste 4 åren har de använt sig av Ungappeds plattform för sin digitala kommunikation. Fördelarna de tycker Ungapped har är att verktyget är lätt att använda, smidigt och att man…

B2B E-postmarknadsföring

Förvandla leads till försäljning genom B2B e-postmarknadsföring

E-post har funnits i decennier, och även om det är en beprövad kanal för B2B-marknadsföring, kanske du blir förvånad över hur effektiv den är idag. Även om tekniken är äldre så använder företag fortfarande B2B-e-postmarknadsföring. Det för att få kontakt med följare, förvandla leads till kunder samt engagera publiken med nyheter, kampanjer, information och erbjudanden.…

Marketing Automation

Förbättra kundupplevelsen med Marketing Automation

Du kanske känner stress över hur du ska få fler kunder när du har så många konkurrerande företag där ute. Som tur är kan du särskilja dig från mängden och använda marketing automation som drastiskt förbättrar kundupplevelsen. Sättet som företag interagerar med kunder i varje skede lämnar ett bestående intryck på köparens resa. Det kallas…

Timing is everything

Timing är allt! När ska kundundersökningen skickas ut?

För att få ut det mesta av en undersökning är timing allt. Nu pratar jag inte om tid på dygnet eller när i veckan man ska skicka enkäten. Jag pratar om var i kundlivscykeln du skickar din undersökning. När är rätt tidpunkt för dig att få den mest validerade informationen. Det är lika viktigt, kanske…

Marketing Automation + CRM

Fördelarna med Marketing Automation och CRM

För att skicka riktade meddelanden och driva affärer så är Marketing Automation en effektiv lösning. CRM system, på engelska (Customer Relationship Management) används för att samla in och organisera kunddata. Vad händer om man använder dessa två lösningar och deras funktionalitet tillsammans? Du kommer lära dig om de bästa metoderna för att använda systemen tillsammans…

Improving textmessage

7 tips för att förbättra din sms-marknadsföring

Har du börjat marknadsföra med sms men ännu inte sett de resultat du förväntade dig? Oroa dig inte, vi har sammanställt 7 tips för att förbättra dina textmeddelanden för din marknadsföring. 1. Inse att textmeddelande-marknadsföring inte är begränsad till bara marknadsföring Många av de verktyg som marknadsförare använder dagligen är utformade för kommersiella eller försäljningsändamål…

Kundundersökning

De 5 vanligaste frågorna att ställa i en kundundersökning

“Undersökningar kan vara det farligaste forsknings-verktyget. Om du skriver dåliga enkätfrågor får du in sämre data i stor skala utan chans till återhämtning.” – Erika Hall När det gäller att ställa frågor till dina kunder kanske du vill ställa många frågor till dem. De kommer inte att klaga så länge det är enkelt att svara på…

Fackförbundet DIK

DIK tycker att onboardingprocessen gick smidigt och att de fick en gedigen utbildning

DIK har varit kunder sedan årsskiftet 2021/2022. Syftet med deras marknadsföring är att bygga relation med medlemmarna och skapa kännedom om DIK samt värva personer som jobbar och pluggar inom deras områden. DIK är facket för kultur, kommunikation och kreativ sektor. De arbetar mycket med att skapa innehåll för medlemmar och potentiella medlemmar på sin…


Ta din marknadsföring till nästa nivå