Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

4st Copywriting-tips

4 st copywriting-tips för dina nyhetsbrev

Det skriftliga innehållet i dina nyhetsbrev är en av de viktigaste faktorerna för framgången för dina utskick. Med tanke på att nyhetsbrev kan hjälpa dig att börja engagera dig med potentiella kunder och hålla dig engagerad med nuvarande, är det uppenbart att ditt innehåll är viktigt; Från början till slut. I det här korta blogginlägget…

Kriskommunikation

5 steg för att lyckas med din kriskommunikation

Ibland måste företag hantera en situation som beskrivs som en kris. År 2020 blev en kollektiv upplevelse till ett nödläge där nästa alla blev tvungna att bryta sin normala livsstil . När något sådant händer är det viktigt att ha rätt kommunikationssätt. Det är också viktigt under en kris att ha en handlingsplan redo ifall…

Klick på knapp

Vad är en bra klickfrekvens för e-postmarknadsföring (CTR)?

Är företagets CTR bra? Vad behöver jag göra för att förbättra den? Vad för typ av CTR skapar framgångsrik epostmarknadsföring? Vi får frågor som dessa nästa dagligen från våra kunder och nya användare av vårt verktyg. Det finns egentligen inget sammantaget svara på dessa frågor. Det som kan finnas tillgängligt är benchmarkdata. I en undersökning…

Epostleverantörer

20 frågor som hjälper dig att hitta rätt e-postleverantör

Det finns flera olika företag som erbjuder tjänster för din e-postmarknadsföring och verktyg för nyhetsbrev. Att jämföra de olika företagen och hitta det som verkar bäst för din organisation kan vara utmanande och svårt – även fast du redan vet vad det idealiska verktyget skull innebära för företaget. För att nämna några exempel så kan…

Internt nyhetsbrev

Hur skapar du ett bra internt nyhetsbrev?

Vill du börja skicka interna nyhetsbrev på företaget men inte riktigt vet vart du ska börja? Eller du kanske redan skickar interna brev men önskar uppdatera ditt innehåll? Ta del av våra tips som vi hoppas ska kunna hjälpa dig att skapa ett bra internt nyhetsbrev. Tips på olika idéer! Informera om företagets interna frågor…

Person vid dator

Säkerställ att ditt nyhetsbrev ser likadant ut hos alla mottagare.

Du är den person på företaget som är ansvarig för att skicka ut företagets nyhetsbrev. När du går igenom nyhetsbrevet så ser allt bra ut för dig, layouten, varumärkesfärgerna och typsnittet har sin plats och ser ut som det är tänkt. Du är säker på att utskicket kommer se likadant ut för alla dina mottagare,…

Apples integritetsskydd för e-post

Den 20 september 2021 blev Apples nya uppdatering ”Mail Privacy Protection” tillgänglig och funktionen är en del av deras iOS 15 -uppdatering. Systemuppdateringen innehåller flera olika nyheter med avseende på integritet och Apple har med dessa uppdateringar tagit ställning för användarens rätt, vilket innebär att användaren kommer att bli tillfrågad om de vill aktivera funktionen…

Så skriver du nyhetsbrev som konverterar!

Målet med ditt nyhetsbrev ska inte vara att sälja en produkt. Att sälja produkter via e-postmarknadsföring kan vara effektivt, men det funkar vanligtvis bäst när du kör kampanjer eller abandoned cart-mail.

Sju smarta tips för e-postmarknadsföring

Hur väl känner du till riktlinjerna när det gäller e-postmarknadsföring? Ja, det finns riktlinjer. Och till skillnad från plattformar som Facebook, Twitter, YouTube och Instagram är de inte så strikta.

Därför bör du inte använda flera olika e-postleverantörer

på Ungapped är vi övertygade om att man inte bör använda sig av flera olika e-postleverantörer. Om du vill byta leverantör bör du byta allt samtidigt. Här nedan följer våra fem främsta orsaker till vår åsikt.

Grunderna inom agil marknadsföring

Så du vill vara mer flexibel och smidig? Det låter bra det! Det finns mycket statistik som visar att agil marknadsföring både ökar produktiviteten och resultaten hos din marknadsföringsavdelning.

De bästa frågorna att ställa i en kundundersökning

“Enkäter är ett av de vanskligaste sätten att undersöka något på. Om du ställer dåligt formulerade frågor resulterar det i så pass felaktig data att det vanligtvis inte finns något sätt att rädda materialet på.” – Erika Hall

Hur följer man upp en SMS-kampanj?

Först och främst, grattis till att ha skickat ut en egen SMS-kampanj! Om marknadsföring via SMS är nytt för dig är det fint att veta att det värsta jobbet faktiskt redan är avklarat – det vill säga att komma igång.


Ta din marknadsföring till nästa nivå