Kvinna vid datorn

10 st metoder för att generera kunder från e-postmarknadsföring

Av Therese Tullgren | therese.tullgren@ungapped.com

Ungapped e-postmarknadsföring är en av de bästa plattformarna på marknaden när det gäller att generera potentiella kunder. Verktyget är perfekt för att skapa möjligheter om du använder rätt strategi och praxis.
Jo, e-postmarknadsföring behöver rätt tillvägagångssätt, kontakter och teknik för att ge ett positivt resultat.

Generering av leads är en kontinuerlig process, och gradvis ökar den försäljningsintäkterna. Som marknadsförare bör du använda e-postmarknadsföring för att öka din generering av potentiella kunder och öka försäljningsintäkterna och få omvandlingar av hög kvalitet. Du behöver en fantastisk e-postmall om du vill att din e-postmarknadsföring ska bli framgångsrik. Du kan utveckla fantastiska e-postmallar i Ungappeds verktyg. Verktyget tillhanda håller flera olika mallar samt att du enkelt kan skapa din egna. Behöver du hjälp kan ni enkelt betala någon för att skriva innehåll eller ta fram en mall eftersom verktyget är logiskt och användarvänligt.

Är du fortfarande inte en användare av Ungapped Pro för hybrida e-postkampanjer? Registrera ett konto och testa vårt verktyg!

Framgångsfrekvensen för e-postmarknadsföring när det gäller att generera svar från kunder har ökat enormt.

Vad är generering av potentiella kunder via e-post?

Du kan samla in leads med hjälp av ett opt-in-e-postformulär för generering av e-leads. Du måste samla information om kunderna, inklusive deras namn och e-postadresser. Vi kan dock se att ett formulär för att fånga potentiella kunder inte slutar med strategin för generering av potentiella kunder. Du måste vårda leads och omvandla dem till lojala kunder. Det gör du genom att arbeta långsiktigt och kontinuerligt för att bygga trovärdighet.

Varför är det viktigt att ha en strategi för att generera potentiella kunder?

Marknadsförare vet att generering av leads är avgörande för olika företag. Företag behöver en leadgenerering för att få försäljningsintäkterna och växa. Därför måste du ha en bra strategi för att generera potentiella kunder, och företag arbetar med att generera leads eftersom de fortfarande bestämmer vilken typ av människor de letar efter för att sälja sina tjänster och produkter. Många företag är helt beroende av att generera potentiella kunder eftersom det hjälper till att generera trafik till webbplatserna. Genom den kan du omvandla leads till lojala kunder och med hjälp av Google kan du enkelt koppla människor till företag. Även företaget kan berätta för världen om sina produkter och tjänster.

Det låter dig skapa en kundbas som söker efter din produkt eller tjänst via sökmotorerna. Och att ta ledningen direkt till din webbplats ökar potentiella kunders chans att köpa från ditt företag.

Hur får du e-postleads på rätt sätt?

Du har förstått vikten av en strategi för att generera potentiella kunder för ditt företag, så låt oss ta en titt på de olika sätten att attrahera potentiella kunder. Här är tio olika sätt/tekniker för generering av potentiella kunder för e-post för att driva en ström av potentiella kunder till ditt företag.

1 . Använd Lead Scoring
Att nå rätt uppsättning människor vid rätt tidpunkt med rätt budskap är en stor del av marknadsföringen. Du kan göra detta med hjälp av leadscoring, eftersom det hjälper till att fånga prospekt av högre kvalitet samt ger dig möjlighet att prioritera dina inkommande leads. Du kan integrera leadscoring med e-postautomatisering i din marknadsföring för att ge poäng. Ju högre poäng desto hetare leads. Till exempel, om en besökare har tittat på en produkt på din webbplats kan du konvertera dem till lojala kunder med ett e-posterbjudande på 25 %.
Du kan använda det här alternativet för att få besökaren att registrera sig genom att visa en utgångsavsikts pop-up.

2. Designa övertygande e-postmallar
E-postdesign är avgörande när man pratar om leadgenerering. Skapa ett kortfattat e-postmeddelande eftersom det är viktigt och undvika att ha för långa e-postmallar. Att lägga mycket överskott i e-postmallarna kan distrahera kunden från meddelandet. Du bör inte hålla dina e-postmeddelanden flashiga, så använd standardteckensnitt för att hjälpa prenumeranter att snabbt läsa e-postmeddelanden. Du kan använda vanlig text och välja en enkel och ren e-postmall.

3. Skapa kort och engagerande innehåll
Nuförtiden behöver publiken mer tid för att läsa ett långt e-postinnehåll. Prenumeranter föredrar att läsa kort och explicit e-postinnehåll, så du måste undvika att skapa långa och värdelösa meddelanden. Du kan lägga till bilder eller video, eftersom mottagare är mer attraherade av bilder och rörligt media än vanliga textmeddelanden. Samtidigt måste du se till att ditt e-postinnehåll är intressant för att fånga din publiks uppmärksamhet och engagera dem. Att skapa engagerande och värdefullt innehåll kan generera fler kvalitetsresultat från registreringsformulären eftersom kunderna kan visa intresse för din produkt.

4. Håll fängslande e-postämnen
Vi vet att ämnesraden är den mest avgörande delen av ett e-postmeddelande som engagerar publiken att öppna e-postmeddelandet och ökar antalet öppna inkorgar. Till exempel skulle en ämnesrad som ”40 % rabatt på köpet” omedelbart fånga din uppmärksamhet och locka dig att köpa produkten. Det skulle hjälpa om du såg till att ämnesraden i e-postmeddelandet var kort och okomplicerad för att fånga publikens uppmärksamhet. Du måste lägga till syftet med e-postmeddelandet i ämnesraden, och du kan även lägga till ord som ”exklusivt erbjudande för idag” eller ”begränsat erbjudande” för att skapa en känsla av brådska. Du kan skapa en ämnesrad på 30-50 tecken och ändra din tråkiga ämnesrad till en intressant för att maximera klick och öppningarna.

5. Undvik att använda e-postadresser som inte svarar
Du bör undvika att översvämma kundernas inkorgar med reklammeddelanden. Vissa marknadsförare bombarderar prenumeranters inkorgar med e-postsvar som består av oproportionerliga svar från dem. Men många varumärken använder ett e-postformat utan svar för att skicka transaktions- eller marknadsföringsmeddelanden. Undvik att använda ”E-postadress utan svar” (no-reply) för att skapa förtroende hos kunderna.

6. Välj rätt tid
Se till att skicka e-postmarknadsföringskampanjer för att generera potentiella kunder. Vissa marknadsförare tycker att tisdag är den bästa tiden, medan andra tycker att torsdag är den bästa tiden att leverera e-postmeddelanden till prenumeranter. Varje företag har sin egen uppsättning publik vars vanor, preferenser och val skiljer sig åt. De saker som fungerar för mig kanske inte fungerar för andra. Så, marknadsförare måste studera sin publik för att identifiera rätt dag och tid för att skicka nyhetsbrev via e-post. Med verktyg som Ungapped kan du schemalägga kampanjen efter den potentiella kundens tidszon och semesterkalender.

7. Lägg till en stark uppmaning (CTA)
Du bör lägga till en uppmaningsknapp i varje e-postmeddelande eftersom det gör det enkelt för läsarna att vidta lämpliga åtgärder. Det skulle hjälpa att använda ett kreativt språk för att införliva en stark CTA i dina e-postnyhetsbrev för att fånga läsarens uppmärksamhet. Du kan lägga till spänning och brådska genom att införliva effektiva CTA:er och förbättra konverteringsfrekvensen. Vi måste lägga till text som ”Prova gratis” och ”Få rabatten” för att vidta intensiva åtgärder. Du kan hålla din CTA-text kort till två till tre ord och skapa en känsla av brådska.

8. Använd plattformar för sociala medier
Marknadsförare kan använda sociala mediekanaler för att utöka sin e-postlista och schemalägga dagliga inlägg för att generera nya potentiella kunder. Du kan uppgradera innehållet i blogginlägg för att få hög trafik. Du kan inkludera ett opt-in-formulär och en registreringsknapp på Facebook-sidan så att folk kan registrera sig för e-postlistan.

9. Gör mobilanpassade e-postmeddelanden
Användare läser e-postmeddelandet på mobila enheter mer jämfört med andra enheter. Människor föredrar att läsa e-postmeddelanden eller någon form av innehåll på smartphones och surfplattor snarare än att läsa det på bärbara och stationära datorer. Marknadsförare måste designa e-postmallen och placera knappar baserat på mobila enheter och surfplattor.

10. Länka e-postmeddelanden till målsidor
Du kan länka din e-post till målsidorna om du har ett syfte att driva trafik till din webbplats med e-postmarknadsföringskampanjerna. Du kan också koppla en viss sida till kampanjen där besökarna hittar viktig information, och besökaren behöver inte fortsätta navigera till olika sidor i onödan.

Detta skulle hjälpa till att öka omvandlingsfrekvensen och generera potentiella kunder genom e-postmarknadsföringskampanjerna.
Du kan även se till att du använder rätt spårningsverktyg för att hålla koll på målsidorna och nyhetsbreven via e-post. Använd rätt spårningsverktyg för att säkerställa att målsidor och e-postmeddelanden genererar potentiella kunder.

——–
Sammanfattning
Majoriteten av konsumenterna kollar sin e-post regelbundet så e-postmarknadsföring finns av en god anledning. Det är det mest effektiva sättet att få kontakt med dina leads samt vårda och förvandla dem till lojala kunder. E-postmarknadsföring vinner klart över andra marknadsföringsplattformar. Om du vill bygga upp en sund kontaktlista så ger e-postmarknadsföring den högsta avkastningen på investeringen. Om du använder en omfattande databas med e-postlistor, använd programvara för marknadsföringsautomation för att dra nytta av dina marknadsföringskampanjer.

Kom ihåg grunderna för hur du skriver en engagerande ämnesrad och integrerar social länkar, lägger till relevanta bilder samt lägger till en CTA (uppmaningsknapp) för att engagemanget ska ta fart.

Kontakta oss direkt om du önskar veta mer om vårt e-postmarknadsföringsverktyg. Maila till sales@ungapped.com

Andra artiklar som kanske kan intressera dig.
4 st copywriting tips for dina nyhetsbrev
Hur engagerar du dina kunder med e-postmarknadsföring
Så skriver du nyhetsbrev som konverterar!

Ta din marknadsföring till nästa nivå