Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

NPS och nyhetsbrev

NPS-enkäter och nyhetsbrev är en kraftfull marknadsföringsstrategi

Som marknadsförare är det avgörande att ständigt sträva efter att förstå och förbättra kundrelationerna för att uppnå framgång på lång sikt. Net Promoter Score (NPS) är ett kraftfullt verktyg som ger dig insikt i kundnöjdhet och lojalitet. Om du inkluderar NPS-enkäter i dina nyhetsbrev kan du maximera fördelarna med detta verktyg och samtidigt stärka din…

Mediaflow och Ungapped

Ungapped och Mediaflow möjliggör smidig hantering av medier och säker kommunikation.

Nu kan du GDPR-säkra hela ditt arbetsflöde för marknadsföring. Den digitala kommunikationsplattformen Ungapped har byggt en integration mot Mediaflow.  Ungapped är en svensk digital kommunikationsplattform som hjälper över 500 svenska kunder att effektivare kommunicera med sin målgrupp. Plattformen driftas på GDPR-säkra servrar och har verktyg för nyhetsbrev och enkäter, hantering av event, samt omvärldsbevakning och…

Enkäter

Fyra huvudsakliga anledningar till varför ditt företag bör genomföra kundundersökningar

Företag i olika branscher genomför undersökningar för att få svar på viktiga frågor. För att få den mest korrekta informationen är det viktigt att strategiskt planera och strukturera enkätfrågorna på bästa möjliga sätt. Så här formulerar du dina enkätfrågor: Huvudmålet med undersökningen: Definiera tydligt vad syftet med kundundersökningen är och vilka mål du vill uppnå…

NPS Kundundersökning

Använd NPS-metoden och mät din kundnöjdhet och lojalitet.

NPS (Net Promoter Score) är en affärsmetrik som mäter kundnöjdhet och lojalitet. Det är ett viktigt verktyg för företag att använda för att förbättra kundupplevelsen och öka lönsamheten. Metoden har blivit allt populärare de senaste åren och används idag i en mängd olika branscher. NPS-metoden bygger på en enkel fråga som ställs till kunderna: ”Hur…

Timing is everything

Timing är allt! När ska kundundersökningen skickas ut?

För att få ut det mesta av en undersökning är timing allt. Nu pratar jag inte om tid på dygnet eller när i veckan man ska skicka enkäten. Jag pratar om var i kundlivscykeln du skickar din undersökning. När är rätt tidpunkt för dig att få den mest validerade informationen. Det är lika viktigt, kanske…

Improving textmessage

7 tips för att förbättra din sms-marknadsföring

Har du börjat marknadsföra med sms men ännu inte sett de resultat du förväntade dig? Oroa dig inte, vi har sammanställt 7 tips för att förbättra dina textmeddelanden för din marknadsföring. 1. Inse att textmeddelande-marknadsföring inte är begränsad till bara marknadsföring Många av de verktyg som marknadsförare använder dagligen är utformade för kommersiella eller försäljningsändamål…

Kundundersökning

De 5 vanligaste frågorna att ställa i en kundundersökning

“Undersökningar kan vara det farligaste forsknings-verktyget. Om du skriver dåliga enkätfrågor får du in sämre data i stor skala utan chans till återhämtning.” – Erika Hall När det gäller att ställa frågor till dina kunder kanske du vill ställa många frågor till dem. De kommer inte att klaga så länge det är enkelt att svara på…

Fackförbundet DIK

DIK tycker att onboardingprocessen gick smidigt och att de fick en gedigen utbildning

DIK har varit kunder sedan årsskiftet 2021/2022. Syftet med deras marknadsföring är att bygga relation med medlemmarna och skapa kännedom om DIK samt värva personer som jobbar och pluggar inom deras områden. DIK är facket för kultur, kommunikation och kreativ sektor. De arbetar mycket med att skapa innehåll för medlemmar och potentiella medlemmar på sin…

5 enkla enkät misstag

5 enkla undersökningsmisstag som skadar din svarsfrekvens

Att skapa en kundundersökning är ett utmärkt sätt för dig att samla in data om dina kunder. Men du kanske gör några enkla enkätmisstag som kan skada din totala svarsfrekvens. De goda nyheterna är att de lätt kan undvikas. Låt oss gå igenom fem av dem här. Att skynda förbi kundresan Alltför lätt kan marknadsförare…


Ta din marknadsföring till nästa nivå