Blog Archives | Ungapped

Blog

Here you’ll find industry news and expert advice on creating exceptional customer experiences for your growing business. Browse our latest or search by topic. Sign up to our newsletter and never miss a beat.

survey design 101

Easy ways to improve your survey design

How you design your content influences how people engage with it. And surveys are no different. Everything from the structure to the copy to where you place your call-to-action is going…

Läs vidare »

I've sent text message campaign, now what?

I’ve sent out a text message campaign, now what?

Firstly, congrats on sending out your text message campaign! If you’re new to SMS marketing you’ve taken the hardest step: just getting started. Now comes the important measurement stage. But…

Läs vidare »

ug-se-blog-why is my mailing classed as spam

Varför blir nyhetsbrevet spamklassat?

Om ditt mail levereras till mottagarens inkorg eller inte beror på följande faktorer: Mailets innehåll Undvik spamklassade ord (tex Viagra, gratis, kredit, porr, xxx), ha större tyngd text än bilder…

Läs vidare »

ug-se-blog-should i use first name or not

Använda ”Hej Förnamn” eller inte?

Ett enkelt sätt att personalisera sitt mailutskick är att exempelvis lägga in ”Hej Förnamn” i början av mailet eller ”Förnamn, idag ger vi dig fri vägledning” i ämnesraden. Men ger…

Läs vidare »

ug-se-blog-why shouldn't i send from outlook

Varför du inte ska skicka nyhetsbrev från din Outlook

Varför betala pengar för ett e-postverktyg när man kan skicka nyhetsbrev gratis ifrån sin Outlook? Här är sex bra anledningar: Med ett e-postverktyg finns ingen risk att du råkar skriva…

Läs vidare »

Undvik att använda pdf:er som landningssidor

PDF är ett filformat som används för att presentera dokument på ett tillförlitligt sätt, oavsett vilken programvara, maskinvara och operativsystem som används för att öppna filen. Filformatet passar ypperligt för…

Läs vidare »

Ge dina nyhetsbrev liv med animerade bilder

En bild säger mer än ord, men en animerad bild kan säga ännu mer. Användningsområden Med animerade GIF:ar kan du skapa innehåll som fångar mottagarens uppmärksamhet och få en viss…

Läs vidare »

undvik onödiga spampoäng

Jobba med och inte mot spamfilter – tio tips som sänker spampoäng

Spamfilter är ett problem både för seriösa e-postmarknadsförare och spammare. Filtren blir hela tiden allt striktare i sin granskning av inkommande e-post, vilket i sin tur leder till att fullt…

Läs vidare »

Nio tips för att komma igång med e-postmarknadsföring

Skaffa ett bra verktyg för e-postmarknadsföring. Använd en leverantör som är med i SWEDMA och följer branschens etiska regler. Se till att verktyget du väljer erbjuder nödvändiga funktioner såsom statistik,…

Läs vidare »

Vanliga användningsområden för e-postmarknadsföring

Bra e-postmarknadsföring handlar inte om dig. I grunden handlar det om att få mottagaren att känna sig speciell, viktig, omhändertagen, inspirerad och nyfiken genom olika budskap och typer av utskick.…

Läs vidare »

Tävling: Hur mycket kan du om Ungapped?

Vet du vilka e-postklienter som är svårast att formge för och hur vår säljchef Christer Shipley ser ut? Testa dina kunskaper om Ungapped. Snabbt och rätt ska det gå för…

Läs vidare »

E-postklienter och deras respektive vanor och ovanor

Formgivning av e-postutskick är inte samma sak som att formge för webb eller tryckmaterial. Anledningen är att formgivning för webb endast behöver ta hänsyn till ett fåtal webbklienter medan formgivning för e-post måste anpassa sig efter…

Läs vidare »

Kombinera nyhetsbrev med frågesport och få fler kontakter

Mottagare är mer benägna att lägga tid på att lyssna på dig om du samtidigt kan roa dem – vänd dig till deras tävlingsinstinkt och låt dem mäta sina kunskaper…

Läs vidare »

Har de sagt ja? Dubbel opt-in för bättre kvalitet

Har de sagt ja? Opt-in, opt-out och dubbel opt-in Några av de grundläggande lagarna för e-postmarknadsföring gäller mottagarens villighet att få information från dig, vilket på branschspråk kallas för opt-in. En…

Läs vidare »

Mitt Företag – för företagaren som SKA lyckas

Tänk om du fick hänga med framgångsexperter en hel eftermiddag. Tänk om du fick träffa hundratals potentiella kunder på en gång. Och tänk om några av landets främsta inspiratörer avslöjade…

Läs vidare »


Nästa »

Ta din marknadsföring till nästa nivå Testa gratis

Lyckas med dina kundupplevelser

Få vårt nyhetsbrev och ta del av tips, tricks och nyheter.