HRF förbättrade sin medlems-
kommunikation med Ungapped!
Av Therese Tullgren | therese.tullgren@ungapped.com
Hotell- och restaurangfacket (HRF) grundades år 1918 och är till för alla som arbetar på hotell, restaurang eller inom andra delar av turistnäringen. Under de senaste 4 åren har de använt sig av Ungappeds plattform för sin digitala kommunikation. Fördelarna de tycker Ungapped har är att verktyget är lätt att använda, smidigt och att man kan på ett snabbt sätt kan kommunicera ut viktig information.
Hotell- och restaurangfacket använder sig av digitala kanaler för att kommunicera med befintliga och potentiella medlemmar och de använder i huvudsak sociala medier för deras digitala marknadsföring.
– Vi använder i första hand utskickfunktionen (nyhetsbrev) i Ungapped. Uppföljning och statistik är också viktiga delar för att säkerställa att vi gör rätt saker säger Maikel Ilias, kommunikationsansvarig på enheten som ansvarar för all kommunikation på Hotell- och restaurangfacket.
Sedan februari 2020 ingår en inkomstförsäkring i medlemskapet hos Hotell och restaurangfacket och för att de skulle öka kännedomen om inkomstförsäkringen till sina medlemmar använde de Ungapped. Det skapade stora möjligheter för dem att snabbt och smidigt kunna informera om fördelarna kring deras nya försäkring, säger Maikel. Vi är mycket nöjda med verktyget!
Hotell- och restaurangfacket (HRF) är fackförbundet för anställda inom hotell, restauranger och nöjesanläggningar. Hotell- och restaurangfacket bildades 1918 och sedan dess har deras fackliga arbete pågått oavbrutet. De har i dagsläget ca 30 000 medlemmar.
Vill du läsa mer om verktyget Ungapped nyhetsbrev? ->
Registrera dig för ett gratis konto här.
Andra artiklar som kanske kan intressera dig.
Kundreferens: Tillväxtverket
Kundreferens: Dik
Har du slut på kreativa idéer till ditt nyhetsbrev?