Tillväxtverket tycker Ungapped är enkelt och lättarbetat
Av Therese Tullgren | therese.tullgren@ungapped.com
Tillväxtverket har varit kund till Ungapped sedan juni 2021. De har flera nyhetsbrev och arbetar mycket med kommunikationsfrågor på olika sätt.
I marknadsföringsarbetet fokuserar de på olika ämnen och målgrupper som komplement till deras sociala kanaler. Som statlig myndighet ställer de höga krav på sina leverantörer
vad gäller frågor kopplat till GDPR och säkerhet ur olika aspekter. Där motsvarade Ungapped deras högt ställda krav
– Vi använder verktyget för att göra nyhetsbrev och just nu har vi nio nyhetsbrev som vi skickar ut med jämna mellanrum. Nyhetsbreven har olika fokus och syfte, säger Gabriella Lundin, kommunikations- och innehållsstrateg på Tillväxtverket.
I Tillväxtverkets stora nyhetsbrev sammanfattar de varje månad aktuella erbjudanden till sina målgrupper, som ofta är regioner, kommuner och andra aktörer som arbetar med tillväxt- och näringslivsfrågor. De har även ett nyhetsbrev som riktar sig direkt till företagen och som de gör i samverkan med andra myndigheter kopplat till Verksamt.se.
– Fördelarna för oss är först och främst att det är ett enkelt och lättarbetat verktyg. Det är intuitivt, lätt att lära sig, och man kan enkelt göra förändringar i mallen, vilket betyder att vi snabbt kan sätta upp ett nytt nyhetsbrev om behov uppstår.
Vi är också väldigt nöjda med supporten som är snabb och det är fantastiskt bra att få en liten videofilm tillbaka som beskriver hur man löser sitt problem. Det är guld värt.
Vi är också väldigt nöjda med översikten och sammanfattningen av statistiken.
Enligt Gabriella så finns det också en annan fördel och det är översikten som hon har som admin för alla nyhetsbrev. Hon kan t.ex. enkelt se hur många användare de har totalt på kontot, vilket är bra att hålla koll på när man har många olika nyhetsbrev.
Tillväxtverket är en nationell myndighet som hör till Näringsdepartementet.
Myndigheten har uppdrag att i alla delar av Sverige främja näringslivsutveckling och hållbar regional tillväxt samt att förvalta och genomföra strukturfondsprogram.
Andra artiklar som kanske kan intressera dig.
Kundreferens: Myrorna
Marketing automationsflöden för B2C
Vad är en bra klickfrekvens för e-postmarknadsföring (CTR)?