Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

Tillväxtverket

Tillväxtverket tycker Ungapped är enkelt och lättarbetat

Tillväxtverket har varit kund till Ungapped sedan juni 2021. De har flera nyhetsbrev och arbetar mycket med kommunikationsfrågor på olika sätt. I marknadsföringsarbetet fokuserar de på olika ämnen och målgrupper som komplement till deras sociala kanaler. Som statlig myndighet ställer de höga krav på sina leverantörer vad gäller frågor kopplat till GDPR och säkerhet ur…

Bloggtips

Hur engagerar du dina kunder med e-postmarknadsföring?

Epostmarknadsföring det mest kostnads- effektiva verktyget för din digitala marknadsföring. Den höga ROI:n (Return on Investment) visar att med en liten investering kan få företagets försäljning öka avsevärt. Nutidens e-postmarknadsföring uppmärksammas inte som den förtjänar och vissa ser fortfarande på nyhetsbrev som ”old school” när det nu finns andra nya digitala marknadsföringsmetoder som t.ex. social…

Workflow B2C

Marketing automationsflöden för B2C

I marknadsföringsteam är marketing automation en stor tillgång. Tekniken är mångsidig och möjliggör för marknadsförare att göra riktade kampanjer. I vår senaste undersökning var det 30 % av tillfrågade marknadsförare som inte använde marketing automation men planerar att börjar använda tekniken inom kort och enligt Email Today använder ca 51 % av alla företag marketing…

Spritmuseum

Ungappeds verktyg är enkelt att använda och layouten passar Spritmuseums tonalitet

Spritmuseum har använt Ungappeds plattform sedan dec 2021 och använder nyhetsbreven främst för att skapa och bibehålla sina starka kundrelationer. I sin marknadsföring vill Spritmuseum fånga nya kunder och behålla befintliga. De använder sig främst av digital kommunikation – sociala medier, hemsidan och nyhetsbrev. – Spritmuseum – en pärla på Djurgården som lyfter fram svenska…

Klick på knapp

Vad är en bra klickfrekvens för e-postmarknadsföring (CTR)?

Är företagets CTR bra? Vad behöver jag göra för att förbättra den? Vad för typ av CTR skapar framgångsrik epostmarknadsföring? Vi får frågor som dessa nästa dagligen från våra kunder och nya användare av vårt verktyg. Det finns egentligen inget sammantaget svara på dessa frågor. Det som kan finnas tillgängligt är benchmarkdata. I en undersökning…

Epostleverantörer

20 frågor som hjälper dig att hitta rätt e-postleverantör

Det finns flera olika företag som erbjuder tjänster för din e-postmarknadsföring och verktyg för nyhetsbrev. Att jämföra de olika företagen och hitta det som verkar bäst för din organisation kan vara utmanande och svårt – även fast du redan vet vad det idealiska verktyget skull innebära för företaget. För att nämna några exempel så kan…

Mediabevakning2

6 anledningar till varför du bör komma igång med mediebevakning

Det första grundläggande steget till långsiktig framgång är att först förstå vad som händer omkring dig. För att hålla dig uppdaterad med det senaste trenderna kan medieövervakning hjälpa dig att komma igång. Vi har samlat 6 anledningar till varför du bör komma igång med medieövervakning för ditt företag. 1. Bygga en stark varumärkesidentitet I dagens…

Sökmotoroptimering

Varför är SEO viktigt? Vi går igenom grunderna för sökmotoroptimering

Vi vill med denna artikel gå igenom grunderna i SEO, berätta varför det är viktigt att optimera sitt webbplatsinnehåll. Grunderna är det första vi går igenom för att sedan gå igenom olika stadier av sökmotoroptimering, hur det fungerar och vad SEO är. SEO – Vad betyder det? För att sammanfatta så innebär sökmotoroptimering att när…

PR Sommar2

Skapa innehåll för PR under sommaren

Den absolut bästa tiden att fokusera på innehåll för PR är sommaren. Det nyhetsinnehåll som planerades inför sommaren 2020 ser definitivt annorlunda ut 2022. Journalister är alltid ute efter nya idéer och ämnen att skriva om och läsare som i allmänhet varit mycket upptagna tidigare kunde under 2020 ta sig mer tid att läsa längre…

Internt nyhetsbrev

Hur skapar du ett bra internt nyhetsbrev?

Vill du börja skicka interna nyhetsbrev på företaget men inte riktigt vet vart du ska börja? Eller du kanske redan skickar interna brev men önskar uppdatera ditt innehåll? Ta del av våra tips som vi hoppas ska kunna hjälpa dig att skapa ett bra internt nyhetsbrev. Tips på olika idéer! Informera om företagets interna frågor…

Mediebevakning

Hur kan medieövervakning stödja försäljningen?

Vilka fördelar finns det egentligen med medieövervakning? För företag och organisationer finns det flera olika fördelar med att kunna övervaka medier. Dels för att svara på kunders feedback och för att upprätthålla en ansedd image och kunna känna till vilken ton, människor använder när de nämner ditt företag men också för att kunna reagera snabbt…

Strategi 2022

Marknadsföringstrender 2022 blev det som vi förutsåg 2019?

Tillbaka i början av 2019 förutsåg vi hur marknadsaktiviteterna skulle bli år 2022. Blev de som vi trodde? Vi går igenom 7 st av de förutsägelser vi pratade om 2019 och samtidigt införlivar vi några förutsägelser avseende den digitala marknadsföringen efter 2022. Är du lika nyfiken som vi? Kolla då in dessa sju förutsägelser. Annonser…

Person vid dator

Säkerställ att ditt nyhetsbrev ser likadant ut hos alla mottagare.

Du är den person på företaget som är ansvarig för att skicka ut företagets nyhetsbrev. När du går igenom nyhetsbrevet så ser allt bra ut för dig, layouten, varumärkesfärgerna och typsnittet har sin plats och ser ut som det är tänkt. Du är säker på att utskicket kommer se likadant ut för alla dina mottagare,…

Apples integritetsskydd för e-post

Den 20 september 2021 blev Apples nya uppdatering ”Mail Privacy Protection” tillgänglig och funktionen är en del av deras iOS 15 -uppdatering. Systemuppdateringen innehåller flera olika nyheter med avseende på integritet och Apple har med dessa uppdateringar tagit ställning för användarens rätt, vilket innebär att användaren kommer att bli tillfrågad om de vill aktivera funktionen…


Ta din marknadsföring till nästa nivå