Bild myrorna

Ungapped effektiviserar arbetet med Myrornas nyhetsbrev

Av Therese Tullgren | therese.tullgren@ungapped.com

Myrorna har varit kunder i ca 4 månader och är spända på framtiden med Ungapped. De använder verktyget till att skicka ut sina nyhetsbrev fyllda med inspiration för en hållbar livsstil.

Den största delen av Myrornas marknadsföring sker digitalt. Det gäller allt ifrån nyhetsbrev till deras kunder, hemsidan och inte minst sociala kanaler. Deras mission är att inspirera fler att handla hållbart, att köpa kläder och prylar second hand och att lämna in det man inte längre använder till dem, så ser de till att det kan älskas på nytt.

Mirjam_Maria-Pia_MyrornaMaria-Pia jobbar som Kreatör och Mirjam som Kommunikatör på Myrornas Marknadsavdelning.
– Det är vi som tillsammans gör allt marknadsmaterial för både butik och online. Allt från butiksskyltar och hela butikskoncept, innehåll till våra digitala kanaler och annonsering till att skapa våra reklamkampanjer.

Breda roller och många hattar som gör att varje dag är unik, rolig och utvecklande!

Deras digitala kanaler är ett framgångsrikt sätt märker de, genom samarbeten och engagerande innehåll når de ut till många och det syns i deras butiker.

– Vi skriver om inredning, mode, tips och nya, intressanta samarbeten. Vi delar även med oss av utvalda guldkorn från vår webbshop. Alltid 100 % pepp och alltid 100 % hållbart!

– Det bästa är att Ungapped är så lättarbetat och enkelt! En bra överblick med ett snyggt gränssnitt gör att vi verkligen effektiviserat arbetet med våra nyhetsbrev. Grädden på moset är att teamet på Ungapped är så hjälpsamma när vi behöver support och kommer med konkreta förslag på förbättringar och smarta hacks.

I dagsläget skickar de endast nyhetsbrev men kommer absolut att bjuda in till spännande event och även skicka ut kundundersökningar framöver.

De har inte hunnit lansera någon större kampanj ännu men ser fram emot att lansera höstkampanjen i september 2022!

Myrorna är Sveriges äldsta butikskedja när det gäller att samla in kläder och inredning som kan återanvändas. Med butiker över hela landet verkar de dagligen för en mer hållbar och medmänsklig värld.


Andra artiklar som kanske kan intressera dig.

Kundreferens: Spritmuseum
Sju smarta tips för e-postmarknadsföring
Hur skapar du ett bra internt nyhetsbrev?

Ta din marknadsföring till nästa nivå