5 kreativa idéer för dina Halloween
e-postkampanjer
Av Therese Tullgren | therese.tullgren@ungapped.com
Årets läskigaste semester är snart här, vilket betyder att det är dags att börja leta efter kusligt kreativa idéer som du kan inkludera i dina Halloween-e-postkampanjer.
På Pinterest samlar vi några riktigt innovativa exempel från märken som J.Crew, Warby Parker och asos. Du borde kolla in samlingen här.
Under tiden kan du bläddra igenom några av våra favoriter och se vilka läskiga idéer du inspireras för dina egna Halloween-e-postkampanjer. Bli bara inte alltför rädd!
Spöka med färgkoordination
Ingenting säger Halloween mer än svart med ett tillbehör av svart. Så varför inte ta med den färgkoordinationen i dina Halloween-e-postkampanjer? Dessutom kräver den här idén inte mycket pengar eller budget för att återskapa. Om du är ett produktföretag
som dessa två exempel, är det förmodligen enklast att du grupperar dina produkter baserat på svart elakhet. Det är det enklaste du kan göra.
Om du är tjänstebaserad är det inga problem att koordinera mörkare bakgrunder, teckensnittsfärger eller till och med mörkare teman förutsatt att du använder en bra ESP. Du bör kunna redigera dessa element direkt i din e-postmarknadsföringsplattform.
I Ungapped kan du bläddra och använda tusentals royaltyfria bilder precis som dessa Halloween-pumpor. Källa: Ungapped
Lägg till spöklika illustrationer senare
Det jag älskar med den här idén är att den är vintergrön och kan användas om och om igen utan att ta produktbilder igen. I exemplet nedan är själva bilden inte alls med Halloween-tema.
Det är en vanlig produktbild med den vampyriska skissen ritad ovanpå – enkel men smart. Modejätten Asos har också gjort något liknande tidigare. Kolla in dem nedan:
Bli galen med en ordlek, två eller tre
The Språket vi använder i en e-postkampanj är en av de mest inflytelserika elementen som kommer att avgöra om någon konverterar till en kund eller inte.
Dina Halloween-e-postkampanjer är inte annorlunda.
Ett bra sätt att göra detta under semesterperioden är att använda ordlekar som förbättrar utskickupplevelsen. Här är ett par bra exempel:
Reta läsaren med gif-filer
Jag är ett fan av gifs oavsett tillfälle men semesterperioden är den perfekta tiden att börja införliva gifs i dina e-postkampanjer. Du behöver inte ens skapa dem från början själv.
Det finns ett gäng att välja mellan på giphy (kom bara ihåg att kolla upphovsrättsriktlinjerna). Här är ett av mina favoritexempel:
Säljer du inte kostymer? Förvandla dina produkter till en
Warby Parker gör ett riktigt bra jobb med sin e-postreklam året runt men en av deras Halloween-e-postkampanjer var särskilt iögonfallande. Som glasögonåterförsäljare kanske man inte direkt associerar deras produkter med spöklika specifikationer för Halloween, men tyvärr tog de chansen och rullade på det ändå. Att använda sina produkter i samband med tiden gjorde det roligt, nytt och relevant. Kolla in det:
Där har ni det, gott folk. Fem kreativa och lätta att implementera idéer för dina Halloween-e-postkampanjer. Om du inte redan har skapat ditt kostnadsfria Ungapped-konto, se till att du gör det här »
Vill du veta mer? Kontakta oss direkt.
Andra artiklar som kanske kan intressera dig.
Sju smarta tips för e-postmarknadsföring
Därför bör du inte använda flera olika e-postleverantörer
Hur skapar du ett bra internt nyhetsbrev?