Key Corporate Training - med känsla för kommunikation | Ungapped

Key Corporate Training – med känsla för kommunikation

Key Corporate Training är ett spännande företag som genom seminarier, workshops, gruppträningar och coachning hjälper företag att få ut det mesta av personal och affärsrelationer.

Key jobbar med att öka förståelsen för kulturella skillnader inom internationella företag och bidrar bland annat till att skapa en effektivare kommunikation mellan medarbetare som befinner sig i olika länder.

För ett företag som arbetar med effektiv kommunikation är det oerhört viktigt att deras egen kommunikation håller hög nivå. Key valde därför att använda Ungapped som kommunikationskanal och Ungapped MailFlow för att automatisera kommunikationsflödet.

Vi pratade med Lynne Gans, Managing Partner för Key Corporate Training och frågade henne hur just de arbetar med sin kommunikation.

”Att använda Ungapped och då framförallt den automatiserande MailFlow-funktionen har varit mycket positivt för oss. Den underlättar vår vardag och vi slipper oroa oss för att vi ska glömma några steg i kommunikationen med våra seminariedeltagare. Vi får helt enkelt lite lugn och ro”.

På vilket sätt använder ni Ungapped i ert kommunikationsarbete?

”Vi använder det främst i vår kursverksamhet där vi skickar information och inbjudningar till våra kurser, välkomstbrev, påminnelser och utvärderingar. Det är otroligt smidigt att vi kan nå så många med så enkla medel och eftersom mycket av arbetet är automatiserat så behöver vi bara skriva in en ny deltagare till en kurs så hamnar han eller hon i vårt kommunikationsflöde”.

Vad ser ni för potentiella problem med att använda e-postmarknadsföring?

”Tyvärr finns det oseriösa aktörer som skickar ut för mycket och oönskad reklam. Det gör att vissa mottagare är lite skeptiska och känner sig överväldigade av för mycket information.”

Hur gör ni för att överkomma dessa problem?

”Ja, som vi ser det får man väldigt mycket till godo bara genom att använda e-postmarknadsföring. Det har sänkt våra kostnader, vi kan anpassa budskap efter mottagare och det sparar oss tid och oro men för den skull är det ingen mirakelkur. Som med all annan marknadsföring måste man göra en del av jobbet själv. Och vi anser att vårt jobb är att bygga upp bra relationer med våra mottagare och att skapa nyhetsbrev som de bara inte kan säga nej till.

Finns det något du skulle vilja säga till andra som är nyfikna på att prova e-postmarknadsföring?

”Jobbar man rätt med e-postmarknadsföring besparar man sig mycket oro och stress. Så har det helt klart varit för oss”

Ta din marknadsföring till nästa nivå Testa gratis

Lyckas med dina kundupplevelser

Få vårt nyhetsbrev och ta del av tips, tricks och nyheter.