JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden med en verksamhet som fokuserar på nyproduktion av bostäder och stadsdelar. Ett viktigt led i företagets verksamhet är att nå ut med information om nya projekt och bostäder till salu och det kräver en genomtänkt och kostnadseffektiv marknadsföring.
I Ungapped hittade JM verktyget som gjorde det möjligt för dem att hålla täta kontakter med kunder och potentiella kunder på ett smidigt sätt.
Vi frågade Maria Wahlström, kommunikatör på JM hur de använder Ungapped i sitt marknadsarbete.
”Vi hanterar mycket av våra kundkontakter via verktyget, både till centrala och lokala aktiviteter. Vi har redaktörer ute i organisationen som gör utkast som sedan godkänns av administratörer. Det är helt enkelt lätt att få överblick på den totala kundkommunikationen.”
Att använda Ungapped har underlättat många aspekter av marknadsarbetet och fungerar som en starkt relationsbyggande faktor.
”De utskick vi gör i Maildirect stärker vårt varumärke genom att utskicken håller hög kvalitet. Det är enkelt att producera nyhetsbrev med hjälp av våra mallar, och det gör att vi kan vårda våra kundrelationer regelbundet utan alltför mycket arbete.”
JM har alltid satsat mycket på sin marknadsföring och det är därför inte konstigt att de ständigt håller ögonen öppna för nya sätt att förbättra sin kommunikation gentemot nya och befintliga kunder. Att anpassa sina nyhetsbrev för en mobil publik var därför en självklarhet.
”Allt fler använder sin mobil för att läsa e-post. Därför är det naturligt att vi använder mallar som är anpassade för detta, både när det gäller form och funktion. För oss på JM är det jätteviktigt att vi håller hög kvalitet i alla marknadsföringskanaler. ”