Att laga mat till vardags kan vara betungande och svårt att hinnas med efter en lång arbetsdag. Matkomfort är företaget som gör livet lite lättare genom att de levererar goda och näringsrika middagar hela vägen fram till din dörr. Matkomfort behövde ett enkelt och smidigt sätt att på veckobasis kunna berätta för sina befintliga kunder om kommande veckors recept, menyer och inspiration. Och Ungappeds tjänst för nyhetsbrev fyllde det behovet.
I dagsläget använder Matkomfort tjänsterna för nyhetsbrev och enkäter och har planer på att använda Ungapped-sms för att meddela sina kunder deras kommande leveranstid. En tjänst som Ungapped tog fram efter Matkomforts specifika önskemål. Vi talade med Maria-Fe Edwardsson som är kundtjänstansvarig på Matkomfort och frågade hur deras kommunikation har förändrats i och med att de använder Ungapped.
Vår öppningsstatistik är strålande, vilket tydligt visar att informationen kommer fram och att formatet tilltalar våra kunder. Och vi kan dessutom följa upp i detalj vad som funkar bra eller mindre bra. Vi kollar exempelvis om vissa rubriker ger mer klick än andra och kan anpassa kommande nyhetsbrev efter det.
Hur ser er marknadsföring med Ungapped ut?
I dagsläget riktar vi oss bara till befintliga kunder men vi har planer på att börja skicka nyhetsbrev till potentiella kunder också. Sen en tid tillbaka använder vi enkättjänsten för bland annat tävlings- och beställningsformulär. Det är otroligt smidigt och gör administrationen kring anmälningar mer effektiv. Sms-tjänsten har vi bara använt en gång men vi har stora planer för framtiden. Funktionaliteten finns ju redan eftersom Ungapped tog fram den åt oss.
Vad är det som gör att ni trivs hos Ungapped?
Det är en kombination faktiskt. Verktyget är flexibelt och enkäterna som vi nyligen har börjat jobba med är väldigt roliga att sätta ihop. Den här typen av tjänster måste vara enkla och roliga att jobba med annars tröttnar man.
Men framförallt vill jag lyfta fram den effektiva och trevliga supporten. Man får alltid snabbt hjälp och svar på frågor och när vi behöver utveckla nya funktioner så är det aldrig några problem. Ungapped är lyhörda och lyssnar på sina kunder och vi är bland annat med i Ungappeds kundråd där vi får träffa andra kunder, utbyta erfarenheter, tycka till om tjänsten och företaget och helt enkelt få massor av inspiration.
Har du stött på några problem med e-postmarknadsföring?
Personligen har vi inte haft några svårigheter men jag kan tänka mig att om man inte sköter sig så kan ens mottagare uppfatta utskicken man gör som spam. Men gör man saker och ting på rätt sätt så det blir bra.
Finns det någon drömfunktion du vill att Ungapped ska erbjuda?
Nej faktiskt inte. Vi har fullt upp med att jobba vidare med det som redan finns så vi har inte hunnit fundera på drömfunktioner. Och om jag vill utveckla någon funktion är det bara att ta upp det med Ungapped så kommer de med en lösning. Jag behöver alltså inte drömma särskilt länge!