Välkomna nya prenumeranter per automatik

Av Zandra Preston | zandra.preston@ungapped.com

När vi skickar nyhetsbrev är ett av våra syften – naturligtvis – att få en så hög öppningsstatistik som möjligt. Därför är det en väldigt bra idé att skicka automatiska välkomstmail till de som precis börjat prenumerera på dina nyhetsbrev eller som valt att bli kund. Varför? Jo, för att statistiken visar att välkomstmail har en skön öppningsstatisk på 50%.

Så hur tar man del av den här härliga statistiken? Man sätter upp ett automatiskt mailflöde.

Automatiska mailflöden kan vara hur avancerade och hur enkla som helst. Och att automatiskt välkomna sina kunder med ett välkomsmail tillhör den enklare sortens mailflöden eftersom det endast är ett mail som ska genereras.

Så vad kan ingå i ett automatiskt välkomsmail? Ja, inledningsvis är det naturligtvis ett välkomnande på plats, men sedan kan du komplettera med exempelvis:

  • Inloggningsuppgifter
  • Information om utbildning
  • Ett speciellt välkomsterbjudande till rabatterat pris
  • Föreslå medlemskap i en VIP-klubb
  • Berätta om nästa informationsträff
  • Skicka med inspirerande information, tips och trick,
  • Tipsa om en medlemsvärvartävling
  • … och mycket mer. Låt fantasin flöda!

Vill du läsa om mer avancerade mailflöden så får du några idéer här.

Ta din marknadsföring till nästa nivå