Event – förslag på arbetsordning

OBS! Detta är bara ett förslag på i vilken ordning du ska göra saker, och bara ett förslag på vad du ska döpa kontaktlistor till.
Det går naturligtvis att göra detta även i en annan ordning.

flöde för när du skapar event

GRÖNT = kontaktlista

ROSA = enkät/anmälningsformulär/utvärdering

  1. Skapa en kontaktlista och döp kontaktlistan till ”Testlista [Ditt förnamn]”.
    Lägg in dig själv manuellt i listan.
  2. Skapa bekräftelsemailet (och/eller bekräftelse-sms:et) som automatiskt skickas till den som anmäler sig till eventet. Döp mailet till .
    När du är klar med mailet skickar du ut det skarpt till din testlista.
  3. Skapa anmälningsformuläret och lägg in dina frågor (tex Namn, Företag, E-post, Specialkost?).
  4. I anmälningsformulärets inställningar -> välj bekräftelsemailet (och/eller bekräftelse-sms:et) som automatiskt skickas till den som anmäler sig.
    Detta gör du under Skicka bekräftelse till respondent.
  5. I anmälningsformulärets inställningar -> skapa en ny kontaktlista, ”Dagen innan: Påminnelse till anmälda”.
    Detta gör du under Lägg till respondent i kontaktlista.
  6. Publicera enkäten/anmälningsformuläret.
  7. Skapa dagen-innan-mailet som automatiskt ska skickas till de som anmält sig till eventet. Döp mailet till .
    Koppla ihop det mailet med kontaktlistan som heter ”Dagen innan: Påminnelse till anmälda” OCH till ”Testlista [Ditt förnamn]”.
    Schemalägg detta mail till att skickas dagen innan ditt event.
  8. Skapa själva . I detta mail ska det finnas en knapp/länk som länkas till enkäten/anmälningsformuläret.
    Inbjudningsmailet skickar du till samtliga du vill bjuda in till eventet.
  9. Någon vecka innan eventet kan du skicka ett -mail och skicka till de som fått inbjudningsmailet, men som ännu inte anmält sig till eventet:
    • Öppna enkätstatistiken, och klicka på fliken ”Källa”. Du kommer då till en vy där det finns en turkos knapp med namn ”Se alla som inte svarat på enkäten. Klicka där, och när alla kontakter listats klickar du på Exportera-knappen och väljer alternativet Ny lista..
      Döp listan till ”Platser kvar”.
    • Kopiera inbjudningsmailet, ändra ämnesraden till och koppla ihop mailet med kontaktlistan som heter ”Platser kvar”. Skicka ut detta påminnelse-mail.

– EVENT –

Efter att eventet ägt rum skulle du kunna:

  1. Skapa en utvärdering av eventet. Publicera.
  2. Skapa en kontaktlista av de som närvarade på eventet.
  3. Skapa ett -mail med en knapp/länk till utvärderingen. Detta mail kopplar du till ovanstående kontaktlista och skickar ut.
  4. Efter några dagar: ev. skapa en ny kontaktlista av de som ännu inte fyllt i utvärderingen.
  5. Kopiera -mailet, koppla det till ovan kontaktlista och skicka ut påminnelsen.