Blogg

Här hittar du branschnyheter och expertråd om att skapa exceptionella kundupplevelser för ditt växande företag. Bläddra i vårt senaste eller sök efter ämne. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och missa aldrig ett intressant inlägg.

Improving textmessage

7 tips för att förbättra din sms-marknadsföring

Har du börjat marknadsföra med sms men ännu inte sett de resultat du förväntade dig? Oroa dig inte, vi har sammanställt 7 tips för att förbättra dina textmeddelanden för din marknadsföring. 1. Inse att textmeddelande-marknadsföring inte är begränsad till bara marknadsföring Många av de verktyg som marknadsförare använder dagligen är utformade för kommersiella eller försäljningsändamål…

Fem argument

5 argument som kan övertyga chefen när du behöver en ny e-post-
marknadsföringsplattform

Om du är trött på att använda din nuvarande e-postmarknadsförings-plattform, här är fem argument för att övertyga din chef om att du behöver en ny, omgående.  1. Dina utskick är inte responsiva Det allra första tecken på att du behöver en ny plattform för e-postmarknadsföring är när din leverantör inte erbjuder en förhandsvisning i instrumentpanelen…

Halloween pumpor

5 kreativa idéer för dina Halloween
e-postkampanjer

Årets läskigaste semester är snart här, vilket betyder att det är dags att börja leta efter kusligt kreativa idéer som du kan inkludera i dina Halloween-e-postkampanjer. På Pinterest samlar vi några riktigt innovativa exempel från märken som J.Crew, Warby Parker och asos. Du borde kolla in samlingen här. Under tiden kan du bläddra igenom några…

Få fler prenumeranter

Få fler e-post prenumeranter att följa dig på sociala medier

Landskapet på sociala medier förändras ständigt så trender stannar aldrig särskilt länge. Just nu vet stora och små företag att de måste vara på sociala kanaler, men vad som ännu inte är säkert är hur företag bättre kan utnyttja sin sociala användning för att utöka sin kundbas. Låt oss utforska hur socialt kan fungera inom…

Kundresor

Få en komplett bild av din kundresa i 5 enkla steg

Det som är mest utmanande i en marknadsförares jobb är att på ett sätt göra det möjligt att granska, syntetisera och göra framtida meningsfulla strategier. Mer än hälften av alla marknadsförare lämnar det jobbet till sin VD istället för att själv leda det ansvaret. Men varför? Vad är det som är så svårt med det?…

4st Copywriting-tips

4 st copywriting-tips för dina nyhetsbrev

Det skriftliga innehållet i dina nyhetsbrev är en av de viktigaste faktorerna för framgången för dina utskick. Med tanke på att nyhetsbrev kan hjälpa dig att börja engagera dig med potentiella kunder och hålla dig engagerad med nuvarande, är det uppenbart att ditt innehåll är viktigt; Från början till slut. I det här korta blogginlägget…

5 enkla enkät misstag

5 enkla undersökningsmisstag som skadar din svarsfrekvens

Att skapa en kundundersökning är ett utmärkt sätt för dig att samla in data om dina kunder. Men du kanske gör några enkla enkätmisstag som kan skada din totala svarsfrekvens. De goda nyheterna är att de lätt kan undvikas. Låt oss gå igenom fem av dem här. Att skynda förbi kundresan Alltför lätt kan marknadsförare…

Kriskommunikation

5 steg för att lyckas med din kriskommunikation

Ibland måste företag hantera en situation som beskrivs som en kris. År 2020 blev en kollektiv upplevelse till ett nödläge där nästa alla blev tvungna att bryta sin normala livsstil . När något sådant händer är det viktigt att ha rätt kommunikationssätt. Det är också viktigt under en kris att ha en handlingsplan redo ifall…

Klick på knapp

Vad är en bra klickfrekvens för e-postmarknadsföring (CTR)?

Är företagets CTR bra? Vad behöver jag göra för att förbättra den? Vad för typ av CTR skapar framgångsrik epostmarknadsföring? Vi får frågor som dessa nästa dagligen från våra kunder och nya användare av vårt verktyg. Det finns egentligen inget sammantaget svara på dessa frågor. Det som kan finnas tillgängligt är benchmarkdata. I en undersökning…

Epostleverantörer

20 frågor som hjälper dig att hitta rätt e-postleverantör

Det finns flera olika företag som erbjuder tjänster för din e-postmarknadsföring och verktyg för nyhetsbrev. Att jämföra de olika företagen och hitta det som verkar bäst för din organisation kan vara utmanande och svårt – även fast du redan vet vad det idealiska verktyget skull innebära för företaget. För att nämna några exempel så kan…

Internt nyhetsbrev

Hur skapar du ett bra internt nyhetsbrev?

Vill du börja skicka interna nyhetsbrev på företaget men inte riktigt vet vart du ska börja? Eller du kanske redan skickar interna brev men önskar uppdatera ditt innehåll? Ta del av våra tips som vi hoppas ska kunna hjälpa dig att skapa ett bra internt nyhetsbrev. Tips på olika idéer! Informera om företagets interna frågor…

Person vid dator

Säkerställ att ditt nyhetsbrev ser likadant ut hos alla mottagare.

Du är den person på företaget som är ansvarig för att skicka ut företagets nyhetsbrev. När du går igenom nyhetsbrevet så ser allt bra ut för dig, layouten, varumärkesfärgerna och typsnittet har sin plats och ser ut som det är tänkt. Du är säker på att utskicket kommer se likadant ut för alla dina mottagare,…

Apples integritetsskydd för e-post

Den 20 september 2021 blev Apples nya uppdatering ”Mail Privacy Protection” tillgänglig och funktionen är en del av deras iOS 15 -uppdatering. Systemuppdateringen innehåller flera olika nyheter med avseende på integritet och Apple har med dessa uppdateringar tagit ställning för användarens rätt, vilket innebär att användaren kommer att bli tillfrågad om de vill aktivera funktionen…

Så skriver du nyhetsbrev som konverterar!

Målet med ditt nyhetsbrev ska inte vara att sälja en produkt. Att sälja produkter via e-postmarknadsföring kan vara effektivt, men det funkar vanligtvis bäst när du kör kampanjer eller abandoned cart-mail.

Sju smarta tips för e-postmarknadsföring

Hur väl känner du till riktlinjerna när det gäller e-postmarknadsföring? Ja, det finns riktlinjer. Och till skillnad från plattformar som Facebook, Twitter, YouTube och Instagram är de inte så strikta.


Ta din marknadsföring till nästa nivå