Matkomfort – smakrik kommunikation

Matkomfort är företaget som gör livet lite lättare genom att leverera goda måltider direkt till din dörr. Matkomfort behövde på ett smidigt sätt berätta för sina kunder om kommande veckors recept och valde Ungapped för att fylla det behovet.

Vi talade med Maria-Fe Edwardsson som är kundtjänstansvarig på Matkomfort och frågade hur deras kommunikation har förändrats i och med att de använder Ungapped.

Vår öppningsstatistik är strålande, vilket tydligt visar att informationen kommer fram och att formatet tilltalar våra kunder. Och vi kan dessutom följa upp i detalj vad som funkar bra eller mindre bra. Vi kollar exempelvis om vissa rubriker ger mer klick än andra och kan anpassa kommande nyhetsbrev efter det.

Hur ser er marknadsföring med Ungapped ut?

I dagsläget riktar vi oss bara till befintliga kunder men vi har planer på att börja skicka nyhetsbrev till potentiella kunder också. Sen en tid tillbaka använder vi enkättjänsten för bland annat tävlings- och beställningsformulär. Det är otroligt smidigt och gör administrationen kring anmälningar mer effektiv. Sms-tjänsten har vi bara använt en gång men vi har stora planer för framtiden. Funktionaliteten finns ju redan eftersom Ungapped tog fram den åt oss.

Läs resten av intervjun här. 

 

Av Zandra Preston | zandra.preston@ungapped.com
You’ll find it hard to come across another person on Earth that knows our platform and our users as much as Zandra. She’s kind of like your customer service warrior and always speaks in the best interest of users.